Home / טיפול רגשי / מהם סוגי טיפול רגשי וכיצד בוחרים בהם?

מהם סוגי טיפול רגשי וכיצד בוחרים בהם?

מהם סוגי טיפול רגשי וכיצד בוחרים בהם?

טיפול רגשי הוא טיפול שמטרתו לטפל ברגשות האדם, כלומר בקשיים או בעיות הנובעות כתוצאה מהתנהגות רגשית כלשהי או דפוסי חשיבה מסוימים. קיימים הים יותר ויותר סוגי טיפול רגשי כאשר כל סוג מתאים לבעיה אחרת או לאדם אחר ולכן ניתן לבחור בטיפול המתאים לנו ביותר. 

סוגי טיפול רגשי כוללים למשל טיפולים בעזרת שיחות שמוצעים  לרוב על ידי פסיכולוגים ועל ידי עובדים סוציאלים, טיפולים בתנועה, במוזיקה או באומנות, טיפולים באמצעות בעלי חיים ועוד. בנוסף, קיימים גם טיפולים רגשיים אנרגטיים שמקורם בתחום הרפואה האלטרנטיבית והם כוללים למשל דיקור, ביואורגונומי ועוד. בין הטיפולים הרגשיים ניתן למצוא טיפולים שמתאימים יותר למבוגרים או לילדים.

טיפולים רגשיים המשלבים טיפולים אנרגטיים הם טיפולים אשר כוללים את שיטות הריפוי האנרגטי על פיהן לכל יצור חי בעולם יש שדות אנרגטיים המקיפים אותו ומטרתם לשמור על יכולת הריפוי הטבעית של הגוף וכן לאזן את האדם מבחינה פיזית ורגשית. בעקבות טראומות וחוויות חיים שונות השדות הללו נפגעים ונוצרים בהם חסמים אנרגטיים שיוצרים בעיות וקשיים שונים. מטפלים אנרגטיים בשיטות שונות לרוב ידעו לאתר את המקור לחסמים האלו ולשחרר אותם על ידי הזרמת אנרגיה חדשה לגוף ועל ידי שיחות. 

סוגי טיפול רגשי שונים מועברים על ידי מטפלים שונים וכיום ניתן למצוא מטפלים פרטיים שמקבלים באופן עצמאי בקליניקה משלהם או מטפלים שעובדים כחלק ממרכז של טיפולים רגשיים. ישנם טיפולים מסוימים שניתנים גם על ידי קופות החולים. כדי למצוא מטפל רגשי מרכז טיפולים ניתן להיעזר באינטרנט שם לרוב ניתן לקרוא אודות המטפל עצמו והניסיון שלו, ההתתמחות שלו וסוגי הטיפול שהוא מציע, כמה זמן אורך כל מפגש וכן להתרשם מהמלצות של מטופלים קודמים. 

מבחינת מחירים, מחיר של טיפולים רגשיים משנתה בין סוגי טיפול רגשי אחרים והוא נקבע בהתאם לגורמים רבים כמו המטפל עצמו, הניסיון וההתמחות שלו, מיקום הקליניקה, האם הטיפול פרטי או ניתן דרך קופות החולים או מרכזים שונים, סוג הטיפול, משך הטיפול ומספר המפגשים. ניתן לערוך השוואה בין מספר מטפלים ולבחור את הטיפול המשתלם לנו מבחינת מחיר וסוג הטיפול.

כיוון שתחום הטיפול הרגשי גובר בשנים האחרונות בעולם המערבי, ניתן כיום למצוא מידע רב אודותיו וכן להבין מהם סוגי טיפול רגשי שונים ואיזה טיפול הכי מתאים לנו לפי הבעיה שאנחנו מציגים. בנוסף קיימים הים גם קורסים וסדנאות בתחומים שונים הקשורים לעולם הרגשי כמו למשל סדנאות מיינדפולנס ו- NLP שיכולות לתת כלים להתמודדות עם מצבים שונים בחיי היומיום. 
קיימים סוגי טיפול רגשי רבים וכמו כן גם מטפלים רגשיים רבים ולכן חשוב לבחור במטפל שיש המלצות עליו ושיש לנו אמון בו, שפה משותפת איתו וכן כזה שמציע את סוג הטיפול המתאים לנו.

About admin

Check Also

מהו טיפול מיינדפולנס ?

מיינדפולנס היא שיטת טיפול רגשי הנקראת בעברית מודעות קשובה או קשיבות כיוון שהיא מתייחסת ליכולת שלנו לפתח קשיבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *