Home / טיפול רגשי / מהו טיפול מיינדפולנס ?

מהו טיפול מיינדפולנס ?

מיינדפולנס היא שיטת טיפול רגשי הנקראת בעברית מודעות קשובה או קשיבות כיוון שהיא מתייחסת ליכולת שלנו לפתח קשיבות. המודעות של האדם והתודעה שלו לרוב עוברת בין מחשבות רבות ושונות ופעמים רבות המוח מבצע פעולות באופן אוטומטי. המחשבות, הדאגות והסטרס גורמים פעמים רבות לחרדות, כעסים, לחצים ותחושה לא נעימה. כמו כן הפעולות האוטומטיות שאנו מבצעים גורמות לנו פחות להיות נוכחים בכאן ועכשיו. בעזרת תרגול או טיפול מיינדפולנס לומדים כיצד להתבונן פנימה ולשים דגש על כל פעולה בחיי היומיום, להתרכז במה שקורה סביבנו כאן ועכשיו ולחוות רוגע, שלווה ושמחה.

המקור של מיינדפולנס הוא בבודהזים, שם הבינו את החשיבות של התחום ותרגלו אותו במנזרים על מנת לשפר את הרוגע, השלווה והשמחה. כיום משלבים את התחום בעולם החינוך, בעולם הטיפול, בסדנאות, בארגוני עובדים ועוד. ניתן לראות כיום גם קורסים של מיינדפולנס באקדמיות, בבתי ספר ולמצוא קורסים לקהל הרחב. 

בשנים האחרונות התחום של טיפולים רגשיים הולך ותופס תאוצה ויותר אנשים מעוניינים לטפל ברגש, לשפר תחומי חיים והרגלים שונים. כיום ניתן למצוא גם טיפול מיינדפולנס שיכול להעניק כלים רבים להתמודדויות יומיומיות בחיים.

טיפול מיינדפולנס מבוסס על כך שניתן לאמן את המוח שלנו לייצר מחשבות טובות וחיוביות יותר. בעזרת הטיפול ניתן ללמוד כיצד להירגע, כיצד להסתכל על התמודדויות שונות, כיצד להתבונן פנימה ולחוות את הסביבה טוב יותר. 

כיום ניתן למצוא טיפול מיינדפולנס אך גם סדנאות וקורסים שונים בתחום. מדריכים רבים מעבירים סדנאות לקבוצות בתחום של מיינדפולנס והן כוללות מספר מפגשים בהם לומדים את היסודות, את המדיטציות השונות ואת התרגולים והאימונים המנטאליים השונים. בסדנאות לומדים את החשיבות של חמלה, של הסתכלות חיובית על החיים ושל הפחתת לחצים.

טיפול מיינדפולנס כמו גם טיפולים רבים אחרים בתחום הרגשי מועבר על ידי מטפלים שונים. ניתן למצוא כיום מטפלים רבים בתחום הרגשי המציעים טיפולים הוליסטיים, טיפולים אנרגטיים, טיפולי NLP או מיינדפולנס באמצעות האינטרנט. מטפלים שונים לרוב יעבדו באופן עצמאי, ולכן יהיו בעלי קליניקה פרטית וגם יתחזקו אתר בו ניתן לקרוא מידע אודותיהם, אודות הטיפולים שהם מציעים, אודות הלך הטיפול ולעיתים גם להתרשם ממחירים. מטפלים אחרים יעבדו במכונים שונים המציעים מגוון של טיפולים רגשיים במקום אחד. במקרה זה המכון עצמו יתחזק אתר ובו יפרט אודות הטיפולים השונים. מחירים של מטפלים פרטיים לרוב יהיה יקר יותר.


כיום ניתן למצוא מידע רחב אודות טיפול מיינדפולנס או סדנאות וקורסים. ניתן למצוא תוכן אודות התחום, היסודות שלו ולהבין מדוע הוא משפיע לטובה על האדם וכיצד הוא יכול לסייע בריפוי של חרדות, כעסים, לחצים ודיכאון. בעזרת טיפולים רגשיים ניתן גם לטפל בבעיות פיזיות הנובעות מלחצים כמו מחלות כרוניות, בעיות שינה ועוד. כמו כן, מיינדפולנס יכול לשפר תחומים רבים בחיים.

About admin

Check Also

כיצד לבחור יועצת זוגית ?

כמו כל סוג של טיפול, בחירת המטפל היא חלק גדול בהצלחת התהליך. קיימות היום יועצות זוגיות רבות המציעות שירותים במגוון מקומות בארץ. לרוב יועצת זוגית תתחזק אתר אינטרנט ותכתוב בו אודות טיפול זוגי, אודות התהליך עצמו, אודות הסיבות בגללן כדאי להגיע ואודות סגנון הייעוץ שלה. דרך הכתיבה שלה ניתן להתרשם מההסתכלות שלה על טיפול זוגי, מה הטיפולים שלה כוללים וכו'. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *