Home / טיפול רגשי / כיצד לבחור יועצת זוגית ?

כיצד לבחור יועצת זוגית ?

יועצת זוגית או מטפלת זוגית היא אשת מקצוע העוסקת בתחום הייעוץ הזוגי הפונה לזוגות. יש המתייחסים למונח טיפול זוגי וייעוץ זוגי כזהה ומטרתו לעזור לבני זוג בבעיות בקשר הזוגי שלהם. במקרים מסוימים יש בין בני זוג פערים מסוימים בתקשורת, כעסים, חוסר בקרבה ועוד. מטרתו של ייעוץ זוגי או טיפול זוגי הוא לשפר את היחסים ואת האווירה בין בני הזוג ולמצוא את הקרבה ואת האמון שאבדו. יועצת זוגית לרוב תעניק כלים שונים להתמודדות והסתכלות קדימה על מנת לשפר את הזוגיות. 

זוגות רבים בוחרים לפנות אל יועצת זוגית או מטפלת זוגית ביניהם למשל זוגות שחווים קונפליקטים מתמשכים, משברים שונים, תחושות תסכול ומחשבות על פרידה. לעיתים כשבני הזוג אינם מצליחים לפתור לבד את הקונפליקטים מומלץ לפנות לטיפול זוגי.

אשת מקצוע כמו יועצת זוגית תעזור לבני הזוג להקשיב יותר, להביע את עצמם, לטפל בבעיות ובקשיים ולפתור אותם וכן להקשיב לצרכים ההדדים בזוגיות. מטרתו של ייעוץ או טיפול זוגי היא לתקן את היחסים ולרפא אותם ובכך לשפר את איכות החיים והאווירה בבית.

סיבות שונות בחיים יכולות לגרום לקשיים בזוגיות וכמו כן יש תקופות ושלבים בהם הקשר הזוגי יכול להיות חשוף יותר לקשיים כמו למשל לאורך שנות הנישואין הראשונות, לאחר הלידה הראשונה, במקרה של מעבר מגורים, משברים בעבודה ועוד. 

לרוב בפגישות הראשונות, יועצת זוגית תבצע היכרות עם בני הזוג ותבין מה הקשיים והבעיות בקשר. לאחר מכן לרוב יוצבו מטרות לטיפול ויחד עם בני הזוג היועצת תבין מה הגורמים שהביאו לקשיים וכיצד מטפלים בכל קושי עם כלים שונים. לרוב ייעוצים זוגיים ימשכו כעשרה מפגשים אך זה תלוי בבני הזוג ובקשר.

לעיתים, אחד מבני הזוג מעוניין להגיע לייעוץ זוגי והשני לא. במקרה זה, בן הזוג שכן מעוניים יכול להגיע לבד לטיפול כמובן כשהוא משתף את בן הזוג שלא רוצה להגיע. לעיתים שינוי מספיק גם אם רק אחד מבני הזוג פותח בו.

כמו כל סוג של טיפול, בחירת המטפל היא חלק גדול בהצלחת התהליך. קיימות היום יועצות זוגיות רבות המציעות שירותים במגוון מקומות בארץ. לרוב יועצת זוגית תתחזק אתר אינטרנט ותכתוב בו אודות טיפול זוגי, אודות התהליך עצמו, אודות הסיבות בגללן כדאי להגיע ואודות סגנון הייעוץ שלה. דרך הכתיבה שלה ניתן להתרשם מההסתכלות שלה על טיפול זוגי, מה הטיפולים שלה כוללים וכו'.  

מחיר של ייעוץ זוגי משתנה בין יועצים שונים ובין מטפלים שונים ולרוב ינוע בין כמה מאות שקלים למפגש. כיום יועצים שונים ומטפלים שונים גם מציגים את מחיריהם באינטרנט וניתן גם לקבל הצעת מחיר מסודרת עבור מספר טיפולים ולערוך השוואה בין אנשי מקצוע שונים. כיום התחום של טיפולים זוגיים הפך נפוץ יותר וכך גם התחום של העצמה אישית, היכרות עם האני הפנימי וכו׳.

About admin

Check Also

מהו טיפול מיינדפולנס ?

מיינדפולנס היא שיטת טיפול רגשי הנקראת בעברית מודעות קשובה או קשיבות כיוון שהיא מתייחסת ליכולת שלנו לפתח קשיבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *