Home / טיפול רגשי / מהי שיטת ההו אופונופונו ומה מקורה?

מהי שיטת ההו אופונופונו ומה מקורה?

כיום, התחום של טיפולים רגשיים בו ניתן למצוא קורסים להעצמה אישית, סדנאות לשיפור דפוסי חשיבה ופיתוח גמישות מחשבתית הופך מוכר יותר בעולם המערבי. יותר אנשים נחשפים לעולם הטיפול הרגשי ומעוניינים לשפר את איכות החיים ואת תחומי החיים השונים על מנת להיות מאושרים, מצליחים ושלווים יותר. כמו כן אנשים רבים סובלים בעולם המודרני מחוסר ביטחון עצמי, חוסר הצלחה וצמיחה, דיכאון, חרדות וכעסים. בעזרת טיפולים שונים בתחום האנרגטי והרגשי ניתן לטפל בבעיות הללו. מקורן של שיטות טיפול רבות בתחום הוא בבודהיזם, אך יש גם שיטות שמגיעות ממקומות אחרים בעולם.

אחת משיטות הטיפול והריפוי הרגשי היא שיטת ההו אופונופונו שהופכת יותר נפוצה לאחרונה וניתן למצוא אודותיה מידע רב במדיה. מדובר בשיטה לטיהור עצמי ומקורה באיי הוואי מלפני שנים רבות. הפירוש של המילה בעברית הוא השבת הסדר על כנו או חזרה למצב הטבעי. 

שיטת ההו אופונופונו היא בעלת חשיבות רבה ואחת המטרות שלה היא להניח את המשקעים והזכרונות שמעכבים אותנו מן העבר מאחורינו, לנקות מחשבות שאינן חיוביות ובכך גם לשחרר רגשות לא חיוביים, להיות מאושרים ורגועים יותר. מאחורי השיטה עומד בסיס שאומר שהפירוש שלנו למציאות, כלומר איך אנחנו מפרשים מצבים, הוא מה שחשוב. כמו כן, על פי השיטה אנחנו צריכים לקחת אחריות על עצמנו על מנת להשפיע על הסביבה.

מקורה של שיטת ההו אופונופונו בהוואי, שם הכוהנים היו נוהגים לרפא אנשים בעזרת תהליך של השלמה. אותם כוהנים היו מלמדים את המטופלים לחזור על מנטרות מסוימות, שמבססות היום את השיטה ובעזרתן ניתן לטהר את הנפש, המשפיעה באופן ישיר גם על הגוף.

הרעיון של שיטת ההו אופונופונו הוא לנקות את הנפש שלנו באמצעות קבלה, תודה, סליחה והשלמה על מנת להגיע לתדר האפס, שהוא תדר באמצעותו ניתן להגיע להצלחה מבלי שמשקעים יעמדו בדרכנו. כדי להגיע לכך, צריך להתייחס אחרת לסביבה ולמציאות שלנו. 

שיטת ההו אופונופונו כוללת ארבע מנטרות שהן: אני אוהב אותך, אני מצטער, אנא סלח לי ותודה לך. בקורסים וסדנאות של השיטה, לומדים כיצד ומתי להגיד את המנטרות, למי הן מופנות ועוד. 

כיום ניתן למצוא סדנאות בתחום המועברות על ידי מדריכים שונים. כל סדנה בנויה אחרת ולרוב היא תכלול מספר מפגשים בהם לומדים אודות הבסיס של שיטת ההו אופונופונו ואודות פרקטיקה, תהליך הריפוי והניקוי.

מחיר של סדנאות כאלו משתנה בהתאם לגורמים רבים וניתן לקבל הצעות מחיר ממספר מדריכים לפני שבוחרים בסדנה. מדריכים המציעים סדנאות בשיטה זו, לרוב גם יציעו סדנאות וקורסים בתחומי טיפול אחרים וניתן להגיע אליהם דרך האינטרנט. באתר של מדריכים שונים ניתן למצוא מידע אודות שיטות טיפול שונות וכמו כן לקרוא אודות המדריך עצמו, אודות תהליך הריפוי ועוד.

About admin

Check Also

כיצד לבחור יועצת זוגית ?

כמו כל סוג של טיפול, בחירת המטפל היא חלק גדול בהצלחת התהליך. קיימות היום יועצות זוגיות רבות המציעות שירותים במגוון מקומות בארץ. לרוב יועצת זוגית תתחזק אתר אינטרנט ותכתוב בו אודות טיפול זוגי, אודות התהליך עצמו, אודות הסיבות בגללן כדאי להגיע ואודות סגנון הייעוץ שלה. דרך הכתיבה שלה ניתן להתרשם מההסתכלות שלה על טיפול זוגי, מה הטיפולים שלה כוללים וכו'. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *