Home / טיפול רגשי / טיפול מיינדפולנס וקורס מיינדפולנס

טיפול מיינדפולנס וקורס מיינדפולנס

מיינדפולנס הוא טיפול, אימון או קורס המוצע כיום על ידי גופים רבים ומשולב בתחומים רבים כמו למשל תחום הטיפול, החינוך, התחום העסקי ועוד. מדובר בשיטה שמטרתה לפתח קשיבות, יכולת של הבאת הקשב אל ההווה, אל הרגשות והמחשבות שלנו. במיינדפולנס אנחנו לומדים להתבונן במחשבות והחוויות הללו. בעזרת תרגול של השיטה, טיפול או למידה שלה ניתן לשפר תחומים רבים בחיים כמו למשל יחסים בינאישיים, פיתוח חמלה, מיקוד, יכולות קשב וריכוז, רוגע ושלווה ועוד. 

כך למשל טיפול מיינדפולנס הוא טיפול הנעשה על ידי מנחה מיינדפולנס ומטרתו לעזור למטופל להתמודד עם מצב רגשי מסוים כמו לחצים, חרדות, חוסר קשב וריכוז ועוד. 

טיפול מיינדפולנס הנעשה באמצעות מדיטציה מתאים לאנשים שנמצאים בסערת רגשות, כיוון שהן יכולים באמצעות הטיפול להסתכל על המצב מבחוץ ובכך להגיע לרגיעה. לעיתים כאשר מטופלים מגיעים לטיפול רגשי במצב של סערת רגשות, מיינדפולנס יכול להיות טיפול התחלתי שעוזר למטופל להתמקד ולהירגע ובכך להפוך את הטיפול לאפקטיבי.

טיפול מיינדפולנס הוא טיפול רגשי שמטרתו לעזור לאנשים הסובלים מבעיות רגשיות ולעזור להם לפתח כלים חדשים להתמודדות אחרת עם מצבים. כמו כן בעזרת תרגול של מיינדפולנס ניתן לפתח דפוסי חשיבה אחרים שיעזרו לנו להתמודד עם מצבים רבים. מטפלים שונים המציעים טיפול מיינדפולנס לרוב יציעו גם טיפולים נוספים כמו טיפולי NLP מנטליים, טיפולים אנרגטיים רגשיים ועוד.

מחיר של טיפול מיינדפולנס משתנה בהתאם לגורמים רבים כמו למשל המטפל המציע אותו, איכות הטיפול, משך הטיפול ועוד. כמו טיפולים רגשיים שונים, הטיפול יכול להתאים לבעיות שונות ולאנשים שונים.

מלבד טיפול מיינדפולנס ניתן למצוא כיום גם קורסים של מיינדפולנס דרך אקדמיות, סדנאות הניתנות על ידי ארגונים, סדנאות שמוצעות על ידי קופות החולים וכן קורסים פרטיים. קורס מיינדפולנס המוצע על ידי מנחה מיינדפולנס הוא קורס הכולל מספר מפגשים ובו לומדים אודות יסודות השיטה, המקור שלה בבודהיזם, השילוב שלה במערב, מדיטציות שונות, תרגילים שונים שניתן לשלב בחיי היומיום ועוד. מטרתו של הקורס היא להעניק למשתתפים כלים שונים אותם ניתן לשלב בחיי היומיום כדי להיות ממוקדים יותר, מרוכזים בחוויות ההווה ובכך לפתח מערכות יחסים טובות יותר וכן להגיע לרוגע ושלווה ולאושר.

כמו כן, קיימות היום סדנאות מיינדפולנס להורים וילדים, המוצעות על ידי מנחים פרטיים או על ידי קופות החולים. סדנאות להורים לרוב מלמדות כיצד להתמודד במצבי לחץ בתוך המשפחה, כיצד לשלב מדיטציות שונות ותרגילים שונים המתאימים לילדים. מחירים של קורס מיינדפולנס, סדנת מיינדפולנס או טיפול מיינדפולנס משתנים ותלויים בגורמים רבים. כיום ניתן למצוא מידע רב אודות התחום באינטרנט, למצוא קורסים שונים או סדנאות שונות וכן למצוא מטפלים המציעים טיפולים בתחום. כמו כן, ניתן לקרוא המלצות אודות מטפלים ואודות מנחים של מיינדפולנס.

About admin

Check Also

מהו טיפול מיינדפולנס ?

מיינדפולנס היא שיטת טיפול רגשי הנקראת בעברית מודעות קשובה או קשיבות כיוון שהיא מתייחסת ליכולת שלנו לפתח קשיבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *