Home / טיפול רגשי / סוגי טיפול רגשי שונים

סוגי טיפול רגשי שונים

טיפול רגשי הוא טיפול המיועד לטפל ברגשות האדם. התחום נקרא פסיכותרפיה והוא כולל בתוכו סוגים רבים של טיפול המיועדים לעזור למטופל להתמודד עם תחושות שונות כמו פחדים, חרדות, דיכאון ודימוי עצמי נמוך. מטפלים העוסקים בתחום יהיו לרוב עובדים סוציאליים, פסיכולוגים ופסיכיאטרים וכל טיפול מתנהל בצורה שונה, למשל בשיחות או באומנות. 

לרוב פונים לטיפול רגשי בגלל חוסר היכולת להתמודד עם קושי מסוים שיוצר קשיים בשגרת החיים היומיומית ובתפקוד הכללי. סוגי טיפול רגשי כוללים בין היתר שיחות, טיפול באמצעות בעלי חיים, טיפול בדרמה, בתנועה ובמוזיקה, טיפול במדיטציה ועוד. כל טיפול מתאים לאנשים שונים עם בעיות שונות וכמו כן ישנן טיפולים לגילאים אחרים ומטפלים שעובדים עם גילאים שונים.

טיפול רגשי יכול לשפר את איכות החיים ולעזור לאנשים שחווים קושי ותסכול ללמוד כלים חדשים להתמודדות. 

ניתן למצוא כיום מטפלים העוסקים בתחום הרגשי באמצעות האינטרנט או באמצעות המלצות של חברים ובני משפחה. ישנם מטפלים רבים בהתאם לסוגי הטיפולים הרבים וחשוב לבחור במטפל שהאינטראקציה איתו טובה ושאנחנו מרגישים שיש מספיק אמון על מנת שהטיפול יעבוד. ניתן לקרוא אודות סוגי טיפול רגשי שונים הקיימים היום, איך מתנהל כל טיפול ולאיזה סוג של קשיים רגשיים הוא מתאים בעיקר. כמו כן ניתן לקרוא מידע אודות המטפלים השונים, לקרוא המלצות של אנשים אחרים ועוד. 

כיום ניתן למצוא מטפלים פרטיים אשר עובדים באופן עצמאי ומתחזקים קליניקה משלהם. לרוב מחירים של טיפול פרטי יהיו גבוהים יותר משל מחירים המוצעים על ידי מכונים או קופות החולים. כמו כן קיימים מכונים שונים המציעים מגוון של טיפולים רגשיים ומתאימים סוגי טיפול רגשי שונים לאנשים שונים על פי שיחת ייעוץ. גם קופות החולים מציעות טיפולים רגשיים שונים והמחירים שלהם לרוב יהיו נמוכים יותר משל המטפלים הפרטיים בהרבה.

דוגמה לסוג טיפול רגשי היא תרפיה במוזיקה. זוהי שיטה של טיפול שיכולה לסייע בהפחתת לחץ, חיזור ההערכה העצמית ומצב הרוח. הטיפול נעשה על ידי כלי נגינה, מוזיקה ושירה. מטופלים המגיעים לטיפול כזה לא צריכים להיות בעלי ידע מוזיקלי והטיפול מתאים לכל הגילאים.

בעזרת טיפול במוזיקה ניתן לשפר את הזיכרון, את התקשורת, את דימוי העצמי ואת מצב הרוח. סוגי טיפול רגשי שונים מתאימים לשיפור תחומים שונים בחיים והתמודדות עם מצבי לחץ נפשיים אחרים.

סוגי טיפול רגשי נוספים הם טיפולים באמצעות בעלי חיים. זוהי גישה המשלבת קשר בין בעלי חיים לאנשים וגורם לשינויים פסיכולוגיים. בעלי חיים מעוררים רגשות חיוביים אצל אנשים שמפתחים קשר איתם ובעזרת סוגי טיפול אלו ניתן לסייע לבעיות חרדה, הפרעות אכילה, בעיות חברתיות ועוד.

מיינדפולנס או NLP למשל גם הם סוגי טיפול רגשי שהפכו מוכרים יותר בשנים האחרונות וניתן למצוא סדנאות וקורסים רבים בתחום המעניקים כלים שונים להתמודד עם מצבי לחץ ומתח בחיים.

About admin

Check Also

מהו טיפול מיינדפולנס ?

מיינדפולנס היא שיטת טיפול רגשי הנקראת בעברית מודעות קשובה או קשיבות כיוון שהיא מתייחסת ליכולת שלנו לפתח קשיבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *