Home / Uncategorized / סוגים שונים של סורגים

סוגים שונים של סורגים

סורגים הם אמצעי בטיחות אשר משמשים לצרכי הגנה מפני נפילה של בני הבית או מפני כניסתם של פורצים הביתה וישנן תקנות בטיחות רבות להתקנתם בארץ. קיימים סוגים רבים של סורגים הנבדלים זה מזה  בצורתם, בעיצוב שלהם, בגודל שלהם בהתאם לחלון או לפתח הדלת, במחירים שלהם ועוד. לרוב המחיר של סורג ייקבע על פי גדול של חלון סטנדרטי שמידותיו מאה על מאה עשרים מטר. לפי הגודל הרלוונטי של החלון או של הדלת בה מתקינים סורג, המחירים ישתנו. 

אחד הסוגים הנפוצים ביותר של סורגים הוא סורג ישר שהוא מותקן בצמוד לחלון והוא בעל צורה ישרה. מדובר בסורג יחסית פשוט ולכן זול יותר מהסורגים המחירים כאשר מחירו ינוע בין ארבע מאות וחמישים שקלים ועד שש מאות שקלים לחלון סטנדרטי.

סוג נוסף של סורגי הוא סורגי בטן וגם הם ישרים, אך בחלקם התחתון ישנו עיקול כמו בטן כלפי חוץ. סורג זה פחות צמוד לחלון ולכן מעניק תחושה של מרחב. המחיר של סורג זה ינוע סביב חמש מאות שקלים ועד שש מאות שקלים לחלון סטנדרטי.

סוג נוסף של סורגים הוא סורג נפתח אשר כולל מנעול ואותו ניתן לפתוח ולסגור על ידי קיפול. סורג זה מתאים לכניסה בין הבית לבין הגינה למשל ואינו מתאימים לבטיחות ילדים. מחיר של סורג נפתח יכול להגיע לאלף מאתיים שקלים.

אחד המושגים המוכרים בתחום של סורגים הוא פרופיל. פרופיל הוא בעצם הצורה של הסורג עצמו, כלומר של חתיכות המתכת המרכיבות אותו. קיימים סוגים רבים של פרופילים ביניהם למשל פרופילים מרובעים או עגולים, חלולים או מלאים בברזל וכאלו בעלי צורות מורכבות יותר. סוג הפרופילים גם הוא קובע את מהחיר הסורגים.

כיום ניתן למצוא סורגים בעלי עיצובים ייחודיים וכאלו שישתלבו עם העיצוב הכולל של הבית ביניהם למשל כאלו הכוללים אלמנטים של ספירלות, פרופילים מלופפים ועוד. כל עיצוב, פרזול עו עיטור שמוסיפים לסורגים ישנו את המחיר גם כן.

גורם נוסף אשר קובע את המחיר של הסורגים הוא תהליך הגלוון. גלוון הוא שלב בתהליך הייצור של הסורג ושל מוצרי מתכת שונים ומטרתו לשמור על המוצר מפני נזקי מזג האוויר ומניעת חלודה. ישנם שני סוגים של גלוון וביניהם גלוון חם או קר כאשר גלוון חם יקר יותר ונעשה רק בשלושה מקומות בארץ. את סוג הגלוון הנבחר קובעים על פי גורמים רבים.

עוד חלק בתהליך של ייצור סורגים הוא צביעה, ישנן שתי צביעות מסוגים שונים, בהתזה או בתנור. צביעה בתנור היא איכותית יותר וגם אחידה יותר והיא מייקרת את המחיר לעומת צביעה בהתזה.

סורגים כמו מוצרי מתכת אחרים מיוצרים במסגריה, בית מלאכה בה מייצרים מוצרי מתכת שונים כמו גדרות, שערים, דלתות ברזל ועוד. ניתן למצוא מסגריות שונות ברחבי הארץ באמצעות האינטרנט. 

About admin

Check Also

חברות המציעות דוכן נאומים למכירה

באירועים רבים, בעיקר באלו שיש בהם במה, ניתן לראות דוכן נאומים ליד הנואם. דוכן נאומים הוא למעשה מעין פודיום שמאחוריו עומדים אנשים שרוצים לנאום באירוע או מופע עסקי, אקדמי או לימודי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *