Home / אירועים / עיצוב תפאורה להצגות ואירועים

עיצוב תפאורה להצגות ואירועים

תפאורה היא אמצעי בו משתמשים לצורך המחשה של סיפור, נושא, תקופה או מקום. לרוב משתמשים בתפאורה בהצגות ומופעים על במה ובאירועים שונים. בתיאטרון, תפאורה היא חלק בעל משמעות רבה ובכל הצגה נדרשת תפאורה שונה אשר תדמה מקום מסויים, לדוגמה בית, יער, משרד ועוד. התפאורה תכלול אביזרים, ציוד ותמונות רקע שימחישו את האזור בו ההצגה מתקיימת. כמו כן, התפאורה יכולה לדמות תקופה מסויימת ואם למשל ההצגה מספר סיפור המתרחש במאה ה-19, התפאורה תכלול תלבושות מתאימות וריהוט מתאים.

עיצוב תפאורה להצגות נעשה על ידי מעצבים העוסקים בתחום עיצוב הבמה והוא נעשה במיוחד לפי נושא ההצגה. ישנן תפאורות קיימות בהן ניתן להשתמש בהצגות שונות ויש עיצוב שנבנה במיוחד להצגה ספציפית. קיימות תערוכות שונות בנושא של עיצוב תפאורות להצגות ברחבי העולם וכמו כן ניתן לקרוא מידע רב אודות עיצוב תפאורה , אודות תחומי לימוד אקדמיים בתחום ואודות החוויה עצמה של להיות מעצב תפאורה.

עיצוב תפאורה הוא תחום שמוכר מאוד בעולם התיאטרון אך לא רק. כיום ניתן לראות באירועים עסקיים רבים תפאורות שמטרתן ליצור קונספט לאירוע, נושא או אווירה. כך למשל ארגונים עסקיים רבים מעוניינים להפיק אירוע לפורים שיהיה מעוצב כולו על פי קונספט של המערב הפרוע. במקרה כזה, התפאורה תכלול ערימות קש, עגלת עץ, דמויות של סוסים ואיכרים ועוד. עוד קונספט לדוגמה לאירועים עסקיים הוא אליס בארץ הפלאות. עיצוב תפאורה של אליס בארץ הפלאות יכלול דגמי פטריות ענקיים, שולחן משתה וקלפים גדולים.

חברות שונות מציעות כיום תפאורה קיימת לאירועים להשכרה וכן עיצוב תפאורה מחדש בהתאם לבקשת הלקוח. כאשר מדובר בתפאורה קיימת, המחיר יהיה נמוך יותר וכמו כן התפאורה נמצאת במחסני החברה, וכמו כן החברה תציע שירותי שינוע לאירועי ואיסוף האביזרים בסוף האירוע. 

מחירים של תפאורה להצגות ואירועים משנים ותלויים בגורמים רבים וכשמדובר בתפאורה שאינה קיימת והלקוח רוצה להזמין עבורה עיצוב אישי, המחירים יהיו גבוהים יותר.

ניתן למצוא כיום חברות המציעות תפאורה לאירועים להשכרה באמצעות האינטרנט. לרוב חברות אלו יתחזקו אתר בו ניתן לקרוא אודות השירותים שלהן, אודות המוצרים והאביזרים שהן מציעות, אודות הסוגים השונים והסטים השונים של התפאורות וכן להתרשם מתמונות של תפאורות ייחודיות. בנוסף ניתן למצוא גם מעצבים המציעים עיצוב תפאורה להצגות או לאירועים על פי תכנון אישי ולהבין מה כולל התהליך, מה העלויות וכיצד מייצרים תפאורה חדשה.

התחום של עיצוב תפאורה כולל ידע רב ויצירתיות רבה. איכות התפאורה והמראה הסופי שלה ישפיעו רבות על האירוע או ההצגה ולכן חשוב שהעיצוב ייעשה בצורה מקצועית. מעצבי במה למשל המעצבים תפאורה להצגות לרוב יכירו היטב את הסיפור, את המערכות השונות בהצגה ואת מה שההצגה מנסה להעביר לקהל על מנת ליצור תפאורה מתאימה.

About admin

Check Also

אביזרי במה

תפקידם של אביזרי במה הוא להאיר את הבמה באור מתאים למוצג בה בצורה טובה יותר, תוך השלמה של התאורה, התפאורה והשחקנים. אביזרי הלבוש השונים ואביזרי תפאורה נחשבים אביזרי במה וניתן לראות אותם באים לידי ביטוי על במות בכל העולם מזה מאות שנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *