Home / אירועים / אביזרי במה

אביזרי במה

תפקידם של אביזרי במה הוא להאיר את הבמה באור מתאים למוצג בה בצורה טובה יותר, תוך השלמה של התאורה, התפאורה והשחקנים. 

אביזרי הלבוש השונים ואביזרי תפאורה נחשבים אביזרי במה וניתן לראות אותם באים לידי ביטוי על במות בכל העולם מזה מאות שנים. 

אביזרי במה נקראים לעיתים גם רקוויזיט והשוני בניהם לתפאורה רגילה נובע בשימוש של השחקנים בהם בעת ההצגה, לכן יש הפרדה ברורה בין תפאורה, שנשארת סטטית לאורך כל המופע, לבין אביזרים שנחשבים לאביזרי הבמה. 

אביזר הבמה לעיתים חשוב יותר מהשחקן המשחק, לדוגמא, אקדח שיחזיק שחקן משנה את כל הסיפור ומוסיף לו ערך שלא ניתן להשיג בלי השימוש בו. 

אביזרי במה נועדו להשלים עבור הצופה את הסיפור על ידי שימוש בחפצים שמתארים את הסיטואציה טוב יותר, הם נחשבים כהרחבה של הגוף של השחקן להשגת מטרה זאת. 

מגוון אביזרי במה 

מגוון אביזרי הבמה השונים יכולים למעשה להיות כל דבר שהוא שישמש את השחקנים בעת העלאת ההצגה, מחפצים שמוסיפים נפח לסיפור דרך חפצים בהם יש צורך לצורך הגבר כמו מיקרופונים או אפילו כבלים, כל אלו נחשבים יחד אביזרי במה

אביזרי במה הם חלק חיוני על הבמה וככזה, ישנם מומחים במכירתם ובעיצובם עבור הצגות או הופעות שונות. 

שימוש בנעליים למשל, כדוגמא של אביזר במה, יכול לשנות את הדמות לחלוטין והקהל יכול לפתח אליה רגש שונה בהתאם לנעליים אותם נועלת. 

שימוש במניפה למשל, יוסיף נפח למורכבות של הדמות ויגרום לכם להסתכל אחרת לחלוטין עליה מאשר הייתה בלי מניפה. 

לסיכום, השימוש המשמעותי היום במגוון אביזרי במה שונים עוזר לצופים להבין ולעמוד על המורכבות של הסיטואציות המשוחקות ועל הדמויות אותם מציגים השחקנים, בלעדי אביזרי במה, הסיטואציות והדמויות היו שטוחות יחסית ומובנות פחות לצופה. 

About admin

Check Also

מי מבצע עבודות ליטוש במה ?

במה היא אמצעי הגבהה המשמש לאירועים ומופעים שונה כאשר מטרתה של הבמה היא להבליט את האומן או הנואם שנמצאים עליה כאשר יש קהל רב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *