Home / ריהוט / סוגים של מעקה למדרגות חיצוניות

סוגים של מעקה למדרגות חיצוניות

מעקה למדרגות חיצוניות נדרש בכל מקום בו יש מדרגות באזורים חיצוניים ומטרתו לשמור מפני נפילה ולעזור לעולים וליורדים במדרגות. מעקה למדרגות פנימיות נמצא ליד מדרגות בתוך מבנים. גורמים רבים במשק מתעניינים במעקה למדרגות ביניהם קבלנים, מעצבי פנים, בתי עסק ועוד. מעקה למדרגות נדרש בתקנים בטיחותיים שונים וחשוב לבדוק שהמעקה עומד בכל התקנים הללו.

מעקה למדרגות חיצוניות ופנימיות מוצע על ידי מסגריות, בתי מלאכה בהם מייצרים מוצרי מתכת שונים כמו סורגים, מעקות, דלתות ברזל, שערים ועוד. ישנם סוגים רבים של מעקות לפנים ולחוץ והם נבדלים זה מזה בצורה, בחומרי הגלם, בעיצוב ועוד. 

מעקה למדרגות חיצוניות צריך להיות עמיד בפני תנאי מזג האוויר השונים כמו שמש וגשם ולכן כאשר מדובר על מעקות אלו יש לשים דגש מיוחד על האיכות והעמידות שלהם. מעקה למדרגות חוץ לרוב יהיה עשוי ברזל ולרוב יעבור תהליך של גילוון שהוא תהליך המיועד על מנת לשמור על הברזל מפני חלודה ומתנאי מזג האוויר.

ברזל הוא חומר הגלם שבו משתמשים בעיקר למדרגות חוץ וגם למדרגות פנים גיוון שהוא בעל יתרונות רבים. ברזל הוא חומר גלם עמיד וחזק ולכן יכול להיות עמיד לשנים רבות. כמו כן הוא קל לעיבוד ולכן ניתן לעצב את מעקה הברזל במגוון של סגנונות עיצוב, להוסיף עיטורים, צורות ועיקולים. כאשר מעצבים מעקה למדרגות חיצוניות או פנימיות מברזל ניתן לבחור סגנונות רבים כמו סגנון מודרני, אלגנטי או עתיק וכמו כן ניתן לבחור צבעים שונים למעקה.

ישנם הבדלים בין מעקה למדרגות חיצוניות לבין מעקה למדרגות פנימיות ביניהם למשל סוג חומרי הגלם. מעקה למדרגות חוץ לרוב יהי העשוי מברזל מגולוון על מנת לשמור עליו מפני נזקי מזג האוויר שכן הוא חשוף אליהם. בנוסף, לרוב מעקה של מדרגות פנים יהיה מעוצב יותר כיוון שמדובר במעקה הנמצא בתוך הבית ולכן העיצוב שלו בולט ומודגש.

מעקה למדרגות חיצוניות יכול גם להיות משולב עם תאורת לד. מעקה שנמצא בחוץ יכול להיות בולט יותר בשעות הלילה עם תאורת לד. 

ניתן למצוא מסגריות שונות בארץ שמציעות מעקה למדרגות חיצוניות במגוון של עיצובים, חומרי גלם וסגנונות שונים. מסגריות לרוב יתחזקו אתר אינטרנט כמו בתי עסק רבים אחרים ובאתר ניתן לקרוא אודות המוצרים השונים שהן מציעות, אודות ההבדלים בין סוגי המעקים השונים וכן להתרשם מתמונות של עבודות שונות. מבחינה מחירים, המחיר של מעקה למדרגות חוץ או פנים משתנה בהתאם לגורמים רבים כמו הגודל שלו, הצורה שלו, סוג חומרי הגלם שלו, כמות העיטורים בו, האם הוא עבר גלוון או לא, צביעה ועוד. ניתן לערוך השוואה בין הספקים השונים מבחינת מחיר ולהבין מה טווח המחירים המוכר בשוק. כמו כן ניתן לבחור כיום מגוון רחב של עיצובים ושילובים של חומרי גלם שונים.

About admin

Check Also

דלתות כניסה מברזל לבית

כיום ניתן לראות יותר בתים בהם יש דלת ברזל בכניסה כיוון שהברזל נחשב חומר חזק ועמיד, בעל יתרונות רבים וכמו כן, השנים האחרונות גם נחשב למוצר עיצובי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *