Home / מדרגות / סוגים של מדרגות חוץ מברזל

סוגים של מדרגות חוץ מברזל

מדרגות הן אמצעי המאפשר לעלות ולרדת עליות חדות והן משמשות בפנים הבית, בבניינים וגם בשטחים חיצוניים. רוב המדרגות כיום נבנות מאבן ולעיתים ניתן גם לראות מדרגות מעץ. אחד הסוגים הפחות נפוצים של מדרגות הוא מדרגות ברזל שלרוב ישמשו כמדרגות חירום במבנים ציבוריים למשל.

למרות שלא רואים אותן הרבה, מדרגות חוץ מברזל או מדרגות פנים מברזל הן פתרון איכותי ובטיחותי. לכן היום ניתן לראות יותר בתים מעוצבים בהם יש שילוב של מדרגות ברזל בתוספת חומרים גלם אחרים למשל.

מדרגות חוץ מברזל משמשות בעיקר כמדרגות חירום חיצוניות וגם כמדרגות של מבני ציבור. במקרים אלו, לעיצוב של המדרגות אין משמעות עיקרית ומה שיותר חשוב הוא הפונקציונליות שלהן. מדרגות מברזל נחשבות חזקות ועמידות לאורך זמן וכמו כן, עמידות בתנאים שיכולים להיווצר כתוצאה מאש, מים וכו'. בנוסף, מדרגות ברזל שעבר גילוון עמידות בפני חלודה ותנאי מזג האוויר.

אולם, למרות שמדרגות ברזל מתאימות בעיקר למקרים בהם לעיצוב אין משמעות גדולה ולכן ניתן לראות מדרגות חוץ מברזל בעיקר, כיום ניתן דווקא לראות יותר מדרגות ברזל במקומות פנימיים כמו בתים פרטיים ומשרדים, הנבחרות על ידי האדריכל או מעצב הפנים. כלומר מדרגות פנים מברזל הפכו נפוצות גם הן וניתן לראות מדרגות ברזל מעוצבות בדרכים ייחודיות ומרשימות הנמצאות במבנים שונים. מדרגות ברזל יכולות לשלב גם חומרי גלם נוספים כמו למשל עץ וליצור שילוב של מראה אורבני וכפרי.

מדרגות חוץ מברזל או מדרגות פנים מברזל לרוב מיוצרות במסגריות, בתי מלאכה בהם מייצרים מוצרי נוי ממתכת או מוצרי בטיחות כמו סורגים, שערים ומעקות. על ידי כלים ייעודיים וחימום המתכות, יכול המסגר ליצור את הצורה הנדרשת. גילוון הוא חלק בתהליך הייצור של מוצרי מתכת שונים והוא נעשה על ידי ציפוי של המתכת בחומרים מיוחדים. מטרתו של הגילוון היא לשמור על המתכת מפני חלודה הנוצרת משינויי מזג האוויר. ישנם שני סוגים של גילוון ביניהם גילוון חם וגילוון קר, כאשר גילוון חום מתבצע במקומות בודדים בארץ ונחשב לאיכותי יותר. לכן מחירו של גילוון חם גם יהיה גבוה יותר.

מדרגות חוץ מברזל או מדרגות פנים מברזל כוללות יתרונות רבים ביניהם למשל בתחום הבטיחות. מדרגות עשויות בעיקר מברזל אשר הוא חומר איכותי ולכן מדרגות איכותיות אינן נשחקות עם השנים. יתרון נוסף הוא העיצוב שלהן הכולל מגוון אופציות. מדרגות ברזל גם ניתנות לצביעה ואינן חייבות להגיע בצבע אפור. ניתן לצבוע את המדרגות בהתאם לעיצוב הרצוי. 

מחירים של מדרגות חוץ מברזל או מדרגות פנים מברזל משתנה בהתאם לגורמים רבים ביניהם למשל כמות המדרגות, גודל גרם המדרגות, מורכבות התקנה שלהן, עיצוב המדרגות, שילוב של חומרים נוספים יחד עם הברזל, צביעה של המדרגות, גילוון של המדרגות ועוד.

About admin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *