Home / יזמות / מאפיינים של למידה מוטת עתיד

מאפיינים של למידה מוטת עתיד

אחד היתרונות של למידה מוטת עתיד הוא שניתן ליישם אותה מוקדם. אם יוצאים מתוך נקודת הנחה שכל מנגנון ומערכת החינוך והלמידה נמצאים בתנועה, מבינים את החשיבות של אימוץ עקרונות מנחים בשלב כמה שיותר מוקדם.  כפועל יוצא מכך, יש אפשרות לשלב למידה מוטת עתיד כבר היום – למרות שאת ההשלכות ניתן יהיה לראות רק בשנים הקרובות.

מה כוללת למידה מוטת עתיד?

למידה מוטת עתיד מסתכלת קדימה מבחינת האופן שבו היא משלבת בתוכה עקרונות שונים. למידה כזו כוללת למשל דגש על שיתופיות, פרסונליות של התכנים וכמה שפחות פורמליות. במקביל, אפשר לראות שלמידה שאמורה להתאים את עצמה לעקרונות המנחים של העתיד גם מנסה לגבש את העצמי באופן אותנטי. לפי עקרונות של למידה מוטת עתיד, צריך לדוגמא לסייע ללומדים להתמודד עם אתגר המציאות המשתנה. הדרך לעזור ללומדים להתמודד עם אתגר המציאות המשתנה היא להניע אותם לפתח זהות אותנטית שמתפקדת כעוגן. בנוסף, השאיפה היא להכשיר את הלומדים לקראת מצב שבו הם יודעים להסתדר במציאות שמשתנה לעיתים קרובות ובצורה לא יציבה.

היתרונות של למידה מוטת עתיד

למידה עם הפנים קדימה מוכיחה את עצמה גם בטווח הקצר. כבר היום אפשר לראות את החידושים השונים שמשולבים בתכניות לימודים מן הסוג הזה ואת ההשפעה שלהם על הלומדים. כאשר הלומדים נחשפים ליתרונות של למידה כזו, יש משמעות גדולה לאופן שבו משלבים אותה ברמה היום יומית. חוץ מזה, צריך לעקוב אחר התוצאות של למידה מוטת עתיד בשביל לדעת איזה מהעקרונות שלה לאמץ ואיזה מהם לוותר. בדיוק כאן נכנסים לתמונה אנשי המקצוע שעוסקים בתחום ומכירים אותו מקרוב. כאשר אנשי המקצוע לוקחים בחשבון השפעות שונות של למידה מוטת עתיד, יש סיכוי גבוה יותר להפוך גם את ההמלצות התאורטיות לתכנית עבודה מסודרת.

About admin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *